Warsztaty - zarządzanie stresem

  

Wstęp
· Stres 1 jest wszechobecny w naszym życiu zawodowym. Bywa czynnikiem pozytywnym, wpływającym na większą kreatywność liderów i pracowników. Częściej jednak, jeśli stracimy nad nim kontrolę, niespodziewanie i dotkliwie doświadczamy jego negatywnych konsekwencji.

Stanowi on realny koszt dla firmy / korporacji. Pracownicy poddawani długotrwałemu stresowi to zmniejszona wydajność pracy, osłabiona odporność fizyczna i psychiczna, a nawet efekt wypalenia zawodowego, a zatem zaburzenia w funkcjonowaniu organizacji.· Jest to też oczywiście koszt jednostkowy, jaki ponoszą menedżerowie i liderzy (sfera zawodowa, społeczna, psychologiczna, somatyczna).

A więc do dzieła, czas na zmianę spojrzenia na mechanizmy powstawania i mało skuteczne, dotychczasowe sposoby radzenia sobie ze stresem. Czas na nabranie właściwego dystansu i osiągnięcie wewnętrznej równowagi i harmonii a w rezultacie tego osiągnięcie większego potencjału twórczego, lepszych wyników w pracy, umiejętności lepszego radzenia sobie podczas narad, trudnych rozmów i negocjacji. Poprawa stanu zdrowia niech będzie tutaj "dodatkowym bonusem".

 

Grupa docelowa
Warsztaty są skierowane przede wszystkim do tzw. decydentów i menedżerów wszystkich szczebli oraz pracowników działów sprzedaży i marketingu, obsługi klienta, finansów i ogólnie pojętego zarządzania. Do osób poddawanych presji zadaniowej i czasowej, którzy chcą nie tylko wiedzieć jak efektywnie gasić pożary w pracy, ale również jak skutecznie im zapobiegać. Wreszcie dla tych, którzy stawiają czoła nie tylko wymaganiom stawianym przez firmę, ale również i przez samych siebie.·

 

Cel warsztatów

  • Rozwój umiejętności skutecznego i trwałego zarządzania stresem, czyli radzenia sobie z sytuacjami stresowymi.
  • Zrozumienie przyczyn i mechanizmów powstawania stresu oraz skutków jego nagromadzenia.
  • Uzyskanie wiedzy na temat optymalnego poziomu stresu stymulującego do konstruktywnych działań.
  • Mobilizacja i wykorzystanie własnego potencjału.
  • Rozwój umiejętności wykorzystania sytuacji stresogennych do rozwoju osobistego, lepszego zrozumienia siebie i innych.
  • Zwiększenie kontroli nad własnymi emocjami.

 

W rezultacie:

  • Zwiększenie efektywności pracy.
  • Skuteczniejsza realizacja założonych zadań i celów.
  • Osiągnięcie stanu większej równowagi i dystansu do obowiązków służbowych.
  • Polepszenie umiejętności komunikacyjnych i realizacji interpersonalnych.

·

Przykładowy program szkolenia

  • Istota stresu.
  • Przyczyny stresu w miejscu pracy.
  • Stres w pracy lidera / menedżera.
  • Fizyczne, psychiczne i emocjonalne objawy stresu.
  • Analiza własnych zachowań w sytuacjach stresowych.
  • Techniki, metody i sposoby radzenia sobie ze stresem.
  • Rola poprawnej i efektywnej komunikacji w ograniczeniu stresu.
  • Techniki relaksacyjne.

 

Na koniec najważniejsze. To co wyróżnia te warsztaty.

  • Na "dzień dobry" rozładowanie napięcia stresowego poprzez wykorzystanie dźwięku i wibracji gongów tybetańskich.
  • W krótkim czasie wytworzenia dystansu do bieżących problemów, dzięki czemu uczestnicy bardziej aktywnie uczestniczą w warsztatach.
  • Nastawienie na zdobycie praktycznych umiejętności zarządzania stresem.
    ·

1. Słowo "stres" użyte jest tutaj w zwyczajowym kontekście, a nie proponowanym w opisach pozostałych warsztatów holistycznym podejściem jako do zjawiska fizjologicznego. Nie piszę również o "walce" ze stresem, określenie to choć nagminnie stosowane, jest w kompletnej opozycji do wiedzy i doświadczenia autora tej witryny.

 

Free Joomla! template by L.THEME

Ta strona używa plików cookies.    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
×