Jednym z wielu zastosowań pracy z dźwiękiem jest pomoc dla osób dotkniętych schorzeniami neurologicznymi, dysfunkcjami narządów itp. Stosuję go w pracy z dziećmi niesłyszącymi, niedosłyszącymi, dyslektycznymi, dysgraficznymi, autystycznymi i nadpobudliwymi. Również w pracy z dziećmi wymagającymi stałej opieki.
Praca z dźwiękiem w tych przypadkach jest również dużym wsparciem dla rodziców, którzy najczęściej razem z dzieckiem uczestniczą w dźwiękowych seansach, mogąc chwilę odpocząć i zregenerować siły.
Masaż dźwięk mis i gongów jest bezpiecznym uzupełnieniem i wspomaganiem pracy lekarzy, bioenergoterapeutów, terapeutów i psychoterapeutów. Również wszędzie tam, gdzie masaż dźwiękiem i dźwięk mis i gongu może wspierać inne działania poprzez wprowadzenie rozluźnienia i atmosfery spokoju i zaufania.
W trakcie rozluźnieniu dochodzi do harmonizowanie organizmu na poziomie komórkowym, uwalnianie są napięcia i blokady a poprzez to wzmacniane są mechanizmy samoregulacji i samoleczenia w które wyposażyła człowieka natura.
Od kilku lat masaże i terapie dźwiękiem przeprowadzam w szkołach, w tym szkołach specjalnych (opinie ZSS Pleszew
,SP 10 Ostrów Wlkp., IV LO Kalisz, WSG Bydgoszcz Zakład Nauk o Rodzinie) dla dzieci niesłyszących (artykuł "Ziemia Kaliska") oraz wiele terapii rodzinnych i indywidualnych (opinia dr n. med. Michał Ziembowski) gdzie efekty oddziaływania wibracjami i dźwiękiem dają bardzo dobre efekty wzmacniając siły wewnętrzne i odzyskanie radości życia.
Oto kilka krótko zarysowanych przykładów udziału dźwięku w pracy z dziećmi:
- Pięcioletnia Ola po serii kilkunastu terapii zaczęła wychodzić ze swego zamkniętego dla innych świata, komunikuje się z otoczeniem, stała się dzieckiem spokojniejszym i bardziej pogodnym.
- Podobnie Maciek, też pięciolatek. Dziecko zamknięte w sobie, będące w tak wielkim napięciu, że zgrzytając zębami dosłownie starł je sobie. W trakcie terapii stopniowo uspokajał się, coraz mniej zgrzytał i coraz częściej bawił się z rówieśnikami.
- Kilkunastoletni Dawid, na początku wyjątkowo nadpobudliwy po kilku terapiach, ku radości mamy, w spokoju i rozluźnieniu relaksował się w trakcie pełnej 40 minutowej sesji dźwiękowej.
Z założenia praca z dźwiękiem jest w tym przypadku przede wszystkim terapią wspierającą. Jednym z jej kluczowych efektów jest zmiana nastawienia dziecka i rodziców oraz nabranie przekonania, że stan choroby jest stanem przejściowym. Daje to, wraz z doświadczaniem wzrastającego dobrostanu fizycznego i psychicznego, pewność częściowego a nawet pełnego wyzdrowienia. Innymi słowy, jest jak przestawienie semafora ze stanu "stój" na "droga wolna - możesz jechać".
Rodziców wielu młodych pacjentów obecnie nie stać na kontynuowanie terapii. Codzienne obciążenia i najzwyklejszy brak czasu, a często konieczność wykupienia coraz droższych leków zmusza do trudnych wyborów. Stąd tą drogą kieruję prośbę w ich imieniu do Państwa o pomoc w kontynuowaniu terapii. Pomoc może również mieć formę reklamy. Proszę o kontakt , na pewno dobierzemy najdogodniejszą dla Państwa formę pomocy dzieciom.
Oprócz dzieci już uczestniczących w terapii w „kolejce” pracy indywidualnej czekają następni, wśród nich;
- Marek - wymaga całkowitej opieki z powodu niedorozwoju umysłowego i ograniczonej sprawności fizycznej. Przyczyna schorzenia to okołoporodowe dziecięce porażenie mózgowe .
"Urodził się jako pierwszy z bliźniąt, w ósmym miesiącu ciąży, ze znaczną niedowagą. Brat - bliźniak - z wagą powyżej 2 kilogramów, nie doznał uszkodzenia. Marek jest dzieckiem nadpobudliwym i czasem autoagresywnym. Przy zdenerwowaniu bywa agresywny także w stosunku do innych. Systematycznie pobiera leki psychotropowe. Mówi i zgłasza potrzeby (także fizjologiczne). Ma doskonałą pamięć - zapamiętuje dosłownie teksty czytanych książeczek dla dzieci, których namiętnie lubi słuchać. Bardzo lubi także słuchać muzyki i to wybiórczo - ma swoje ulubione utwory. Najlepiej czuje się w domu. Uczęszczanie do Ośrodka Dla Osób Niepełnosprawnych rodzice zmuszeni byli przerwać, bo nie chciał tam chodzić i każda wyjście kończyło się agresją."
Relacje rodziców i dzieci uczestniczących w 6 tygodniowym cyklu pracy z dźwiękiem (jedno spotkanie w tygodniu)
- Zajęcia bardzo nam się spodobały. Przyniosły one korzyść nie tylko dziecku, ale też mamie. Dzięki tym zajęciom zauważyłam, że mój syn lepiej śpi, nie zgrzyta zębami w czasie snu, szybciej zasypia wieczorem i rano budzi się przed zegarkiem. Chętnie uczestniczy w zajęciach, natomiast ja dzięki zajęciom zdecydowanie się wyciszyłam i mniej się teraz denerwuję i wybucham złością. Jestem zadowolona, że mogłam uczestniczyć w tych zajęciach, co wpłynęło korzystnie na moje samopoczucie i pozwoliło na chwilę relaksu i oderwało mnie na godzinę od zgiełku, codziennego zagonienia i pracy. /Małgorzata/
- Mój syn zmienił się pozytywnie, więcej zaczął słuchać, jest spokojniejszy, nie ma problemu ze spaniem.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni. Dla mnie - jako matki dziecka niepełnosprawnego było to coś bardzo relaksujące. Zamykając oczy słyszałam tylko dźwięk gongów. Zapomniałam o tym co jest za drzwiami sali. Mój syn też dobrze znosił te seanse, był bardzo wyciszony, spokojny. Zauważyłam nawet, że pozbył się zatwardzeń, z którymi mieliśmy problem. Wibracje oczyściły jego organizm. Jeszcze raz bardzo dziękujemy.
- Zajęcia z udziałem mis i gongów pozwoliły synowi przywrócić harmonię w jego organizmie. Dźwięk misy uwolnił go od napięć i obdarzył poczuciem bezpieczeństwa, złagodził skutki stresu i pozwolił osiągnąć głęboki relaks. /mama Borysa/
- Syn jest spokojniejszy, więcej słucha.
- Jest spokojniejsza, wyciszona.
- Seans jest relaksem i rozluźnieniem dla całego organizmu. Zamykając oczy zapominamy o tym co na zewnątrz, o problemach. Moje dziecko potrafiło 45 do 60 minut leżeć spokojnie i nawet raz zasnął. Odpoczynek i regeneracja.
- Syn lepiej śpi i szybciej zasypia wieczorem. Możliwość uczestnictwa rodziców w zajęciach, co również korzystnie wpływa na ich dobre samopoczucie i chwile relaksu. Bardzo miła atmosfera na zajęciach.
- Syn chętniej odrabia lekcje, czyta książki i więcej otwiera się i i rozmawia z nami. Dzięki ty zajęciom także my rodzice, a szczególnie mamy też mogłyśmy razem z naszymi dziećmi brać czynny udział w tych zajęciach, przez co także mogłyśmy się wyciszyć, odprężyć i oderwać od codziennych trosk i problemów. Mam nadzieję, że nadal będziemy mogli uczestniczyć w tych zajęciach. Jestem przekonana, że jeżeli przez sześć tygodni osiągnęliśmy takie efekty, to na pewno dalsze zajęcia dadzą jeszcze większe i lepsze rezultaty w rozwoju intelektualnym i społecznym naszych dzieci. Mam nadzieję, że dalsze uczestnictwo w tych zajęciach pomoże mojemu synowi w lepszym nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami, współdziałaniu z otoczeniem, umiejętności dostosowania do danej sytuacji oraz wyrażania swoich uczuć i emocji./mama Jakuba/
Formy pomocy
Odnajdujemy w deklaracjach rocznych, które składamy do Urzędów Skarbowych rubrykę : WNIOSEK O PRZEKAZANIE 1 %.
W rubryce Numer KRS wpisujemy : 0000321541
We właściwej rubryce wpisujemy kwotę 1% podatku należnego (zaokrąglając do pełnych dziesiątek groszy w dół). W rubryce CEL SZCZEGÓŁOWY - wpisujemy Terapia psychosomatyczna.
W małej rubryce obok celu szczegółowego ZAZNACZAMY ZNAK 'X' w polu "WYRAŻAM ZGODĘ" (tylko wówczas po przekazaniu środków na konto będziemy wiedzieć, kto wsparł akcję! Oczywiście zawsze można pozostać anonimowym darczyńcą - wtedy nie stawiamy znaku X w tym polu.
Inne formy pomocy Kontakt